THE SUBJUGATION OF TIBET – A CRIME AGAINST HUMANITY

Posted on Updated on

THE SUBJUGATION OF TIBET – A CRIME AGAINST HUMANITY:

THE SUBJUGATION OF TIBET : RED CHINA'S ILLEGAL, AND UNJUST OCCUPATION OF TIBET IS A CRIME AGAINST HUMANITY.
THE SUBJUGATION OF TIBET : RED CHINA’S ILLEGAL, AND UNJUST OCCUPATION OF TIBET IS A CRIME AGAINST HUMANITY.

I am pleased to share this article authored by Patrick Boehler, “FROM THE ARCHIVES: DALAI LAMA’S ACCESSION TO THRONE AND FLIGHT TO INDIA” in The New York Times blog called ‘SINOSPHERE’ that includes dispatches from China. This blog post includes a series of news stories published by The New York Times. Just like India which was part of British Empire for several centuries, Tibet was part of Mongol, and later Manchu China Empires for several centuries. But, at no time India was a part of a national entity called Great Britain. Similarly, at no time Tibet is part of a national entity called China or People’s Republic of China. Red China’s Expansionist Policy and acts of aggression have no legitimacy. Red China’s illegal, unjust military occupation of Tibet is a Crime Against Humanity.

Rudranarasimham Rebbapragada
Ann Arbor, MI 48104-4162, USA
The Spirits of Special Frontier Force

 
  image          
The Spirits of Special Frontier ForceSpecial Frontier Force is a military organization funded by United States to secure Freedom &…
 
View on www.facebook.com Preview by Yahoo
 
 

SINOSPHERE : DISPATCHES FROM CHINA

FROM THE ARCHIVES: DALAI LAMA’S ACCESSION TO THRONE AND FLIGHT TO INDIA

 

Sinosphere - Dispatches From China

 

From the Archives: Dalai Lama’s Accession to Throne and Flight to India

BY PATRICK BOEHLER July 6, 2015 7:55 am July 6, 2015 7:55 am

Photo

An op-ed by the Dalai Lama in The New York Times on Feb. 3, 1979.

An op-ed by the Dalai Lama in The New York Times on Feb. 3, 1979.Credit John Faber

As the Dalai Lama celebrates his 80th birthday on Monday, here is a look at how The New York Times covered his early years as the spiritual leader of Tibet, a time when rare glimpses into the Himalayan territory’s politics came mostly from radio broadcasts from India and a few travelers and missionaries from war-torn China.

In December 1933, The Times reported the death of the Dalai Lama’s predecessor, the 13th in the line of spiritual rulers. That was followed by the start of a mission to find his reincarnation in a newborn child, and by international wrangling for influence in the capital, Lhasa.

“The question of succession has its ramifications in widely separated places,” The Times noted in 1934. “In the offices of the Indian government at Delhi; in the India office of London’s Downing Street; in the Kremlin of Moscow; at Kuomintang headquarters in Nanking; at the Japanese military headquarters in Manchuria; at the court of the Manchu Pu Yi; and in the inner councils of the militarists in Tokyo.”

Sir Francis Younghusband, who had led a British expedition to Lhasa 30 years earlier, described the search for a successor in an article for The Times in 1934. “What changes may come, who can say?” he wrote. “British influence may wane. Chinese influence may wax. Or the reverse may happen. In any case, the Tibetans will strive to preserve their soul.”

The current Dalai Lama was born a year later, in 1935. His discovery as the reincarnation of his predecessor seemingly went unreported. In 1940, The Times carried a report from Lhasa describing the child’s enthronement ceremony.

Photo The first image of the 14th Dalai Lama to appear in The New York Times in 1940.

The first image of the 14th Dalai Lama to appear in The New York Times in 1940.Credit The New York Times

“Wearing a scarlet cloak and riding through reverent crowds in a great golden palanquin, a 6-year-old Chinese peasant boy today was enthroned as the 14th Dalai Lama, chief civil and religious ruler of this monastic kingdom,” The Times wrote.

“Monks from the hundreds of monasteries scattered throughout the kingdom blessed the boy as he passed,” the report added. “The entire city was perfumed by incense burners that lined the route.”

The report noted that a portrait of Sun Yat-sen, the founder of the Chinese republic, and Chinese flags were hung in the throne room to reflect acceptance of Chinese claims of sovereignty over Tibet. In Nanking, officials and monks kowtowed to the Dalai Lama’s image, The Times reported.

The first reports of Chinese Communist forces entering Tibet appeared in The Times in 1950, “blurred by cloudy gulfs of time and distance,” months after Mao Zedong proclaimed the People’s Republic in Beijing.

In November 1950, Indian government sources tole The Times that they had lost radio contact with Lhasa, “now under imminent threat of capture by the invading Chinese Communist forces.” The Dalai Lama had fled the capital, according to the report. A truce, with a reported assurance that Beijing would accept “internal autonomy in Tibet while the Chinese Communists take over the frontier patrol,” was reported on a Times front page in March 1951.

In August 1951, The Times reported the arrival of the Dalai Lama’s brother in the United States. In September, the People’s Liberation Army said it had entered Lhasa. “There is considerable opposition to the Communist regime in Lhasa, according to the latest news received at this border from the Tibetan capital,” a Times correspondent wrote from Kalimpong, in West Bengal, India.

“Resentment against the loss of their ancient freedom to the Chinese Communists smoulders angrily beneath the surface of the present apparent subservience of Tibet to Red occupation,” The Times’s longtime correspondent Robert Trumbull wrote in 1952. “It waits an opportune moment to burst into flame,” as it has always eventually done “in previous Chinese attempts to subjugate the Himalayan Lamaist state.”

Photo The Dalai Lama seen next to Premier Zhou Enlai of China in Beijing in 1954.

The Dalai Lama seen next to Premier Zhou Enlai of China in Beijing in 1954.Credit The New York Times

The same year, it was reported that Soviet engineers planned to rapidly industrialize the territory, starting with a wool processing plant. “This will serve a twofold purpose of providing employment and to some extent reducing Tibet’s dependence on foreign countries, especially the United States, for marketing raw wool,” The Times wrote.

Mr. Trumbull reported that the Dalai Lama openly defied the Chinese authorities in 1953 by refusing to fly the Chinese flag. Still, he stayed in power. “It is known from a high Tibetan source available in India that the Dalai Lama’s position, as the highest spiritual and temporal authority in the Buddhist state, has been too secure with his people for the Communists to override entirely,” Mr. Trumbull wrote.

Photo

The Chinese premier announced the end of the Dalai Lama's rule over Tibet in a radio broadcast in 1959.

The Chinese premier announced the end of the Dalai Lama’s rule over Tibet in a radio broadcast in 1959.Credit The New York Times
Reports of clashes in Tibet and efforts by Beijing to control the territory increased in frequency during the years leading up to the rebellion of 1959. On March 21, Elie Abel reported the first fighting in Lhasa. “Virtually the entire population of Lhasa had joined rebellious Khamba tribesmen in an unequal struggle against Chinese troops,” Mr. Abel wrote from New Delhi.

In a message broadcast on March 28, Premier Zhou Enlai of China said the Panchen Lama would replace the Dalai Lama, who Mr. Zhou said was being held by rebels, The Times reported. A week later, the newspaper reported the Dalai Lama’s arrival in India, the beginning of the life in exile he has led ever since.

“An envoy of the young god-king had reached the border Sunday, stating that the Dalai Lama had requested political asylum,” The Times reported, adding that the State Department was “greatly pleased” at the news.

Sinosphere, the China blog of The New York Times, delivers intimate, authoritative coverage of the planet’s most populous nation and its relationship with the rest of the world. Drawing on timely, engaging dispatches from The Times’ distinguished team of China correspondents, this blog brings readers into the debates and discussions taking place inside a fast-changing country and details the cultural, economic and political developments shaping the lives of 1.3 billion people.

 

 

Copy right 2015 The New York Times Company

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s